KARDAMOM

A részletekben rejlik - Hotel Fagus, Sopron

2011.08.09. 08:01 szólj hozzá kardamom

A VOLT fesztivál alatt a négycsillagos soproni Hotel Fagusban szálltunk meg. A hotel speciális VOLT-csomagot kínált, és ez van a legközelebb a Lővér Kempinghez is: rövid tízperces erdei sétával ugyanis a fesztivál területén lehetünk. Nézzük a tapasztalatokat!

Először is: a VOLT fesztivál ideje alatt, ha valaki IC-vel szeretne Sopronba jönni, annak érdemes korábban lefoglalnia menetjegyét. Másodosztályon többnyire már nincs hely pár nappal a fesztivál előtt, elsőre még talán van. A soproni vasútállomásról a hotelig vagy busszal (vonalak: 1, 2, 15) mehetünk, vagy taxival. Az első taxis, akit megkérdeztünk, 1800 forintért akart minket elvinni, ezt azonban sokalltuk, és beszálltunk a mögötte lévőbe, aki a vasútállomás-fesztivál 1100 forintos fixtarifáért vitt el minket a Lővér Kempingtől körülbelül egy kilométerre lévő Fagusig.

A hotel épülete nagyon jól néz ki. Hosszan elnyújtott U-alakja van, és bent egy jó kialakítású hall és recepció fogad minket, hangulatos kanapékkal, székekkel és egy kis kávézóval. A hotel hétszintes: négy a föld felett, három pedig vele egy szinten - érdekes szisztéma, elsőre mi is nehezen fogtuk fel, hogy ezt így hogy. A szobák és a fürdő szépek, teljesen rendben vannak, a nagy terasz is nagyon jó, azt azonban tudni kell, hogy franciaágy sehol nincs, ha együtt szeretnénk aludni, össze kell tolnunk az ágyakat.

Ami elsőre furcsa, és egyébként érthetetlen,

hogy a hotel minden olyan szolgáltatásért pénzt kér, ami máshol teljesen alap, hogy ingyenes. Egész napos internethasználatért 4000 forintot kérnek, azért, hogy a kocsit lerakjuk a hotel előtt, 1200-at, a mélygarázsért 2000-et. Bringakölcsönzésért már sajnos nem tudjuk, mennyit kell fizetni, csak az maradt meg bennünk, hogy sokat - ezt csak azért írjuk, mert több osztrák és német szállodában teljesen alapszolgáltatásnak számít ez, vagy ha nem, akkor sem több húsz eurónál. Persze szóba sem hoznánk ezt a témát, ha a hotel alapszolgáltatásai - melyekért nem kell pluszban fizetni - abszolút rendben lennének.

Sajnos nem minden oké.

A leginkább fájó pont a reggeli, mi ugyanis nagyon szeretünk jót reggelizni, ennyi pénzért pedig pláne. Az étterem bejáratánál ki van téve egy hatalmas doboz, ami gombnyomásra cappuccinót és "kaffee"-t készít a csészénkbe. Sajnos mindkét ital ihatatlan, tippre egy instant kávét melegítenek fel minden nap. Mindenesetre borzalmas a cucc, és igen, borzalmasabb egy átlagos hotelos kávénál, amiket kakaóval vagy sok cukorral el lehet viselni. Mi próbáltuk, de ezt tényleg nem lehet. A következő reggelen inkább a teával próbálkoztunk, azonban a teavíz nem volt forró, így esélytelen volt belőle jó fekete teát készíteni, és ez sajnos nem csak egy reggelen fordult elő. Egy ötlet a jobb kávéhoz: vásároljanak 30-40 french press készüléket, tegyenek ki mellé két-háromféle kávét és forró vizet, hogy mindenki olyan és annyi kávét készíthessen magának, amilyet szeret. Nemcsak jó kávé lesz ebből, de még jól is néz ki az egész. Igaz, a hotel kávézója elesik egy kis bevételtől, de valahol mélyen az elégedett és visszatérő vendég a cél, nem?

A hotel főleg a wellnessre épít. Éppen ezért fura, hogy a reggelik főként húsosak: kapni pacalt, többféle virslit és sonkát, néha még a tojásrántottába is becsúszik egy kis szalonna vagy sonka. Ezzel szemben a sajtválaszték a húsokéval szemben nagyon szegényes, és két nap után unalmas. Így ha valaki vegetáriánus, nagyot szűkül számára a választék: szerencsére azonban a tejbegríz, a friss gyümölcsök és a salátabár még mindig ott van. A wellness-tematika a reggelinél azonban korántsem jelenik meg: barna vagy magos kenyér nem volt minden nap, legtöbbször fehér kenyeret kaptunk, egyszer az előző napról.

Rossz az a cukros lé is, amire narancs, alma és kitudja még mi van ráírva. Nemhogy frissen préselt vagy rostos gyümölcslevet nem kapni, de még 12%-osat se, ami gyümölcsöt talán látott: ez a cukros szörp azonban sajnos még csak alulról sem üti meg azt a szintet, amit a Fagusnál elvárható. Legyen akkor inkább limonádé: kitesznek egy hatalmas űrtartalmú tálba egy merítőkanalat, mellé poharakat, szelnek bele narancsot, citromot (a héját persze gondosan eltávolítják a gyümölcsökről!), esetleg egy kis cukrot, majd mehet rá a víz.

Olívabogyóval és a hotel - nekünk kicsit túl fokhagymás, de azért nem rossz - körözöttjével persze jól lehet indítani a napot, de kicsit több odafigyeléssel, kevesebb, de határozottabb és (hülyén hangzik, de) merészebb ételkínálattal itt nagyon sokat lehetne javítani a reggelin. Mert ha a reggeli is olyan lenne, mint a Fagus botanikus kertje vagy a vízi színpada, egy szavunk nem lenne.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: a magyar turizmus szégyene a soproni Fagus 2011.08.13. 10:33:24

Sopron legjobb szállodája szerintem évtizedeken keresztül a Hotel Lövér volt. Az első igazán emlékezetes szállodaélményem, bár akkor még Fenyvesnek hívták, később ott voltam nászúton, egy időben a munkám miatt is sűrűn élveztem az áldásait, aztán lesz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.