KARDAMOM

Gyépések - hogyan alázza vendégeit egy budapesti olasz étterem?

2011.08.07. 07:01 108 hozzászólás kardamom

Még májusban írtunk a budapesti Il Basilico olasz étteremről, összességében negatívat: a salátát, a profiterolt és a fura számlát kifogásoltuk. Mint kiderült, ezzel nem vagyunk egyedül - és ami az egészben a legjobb, az étterem sem hagyta annyiban. A vendégeket gyépéseknek, az észrevételeket pedig rosszindulatú fikázódásnak nevezték személyeskedéstől hemzsegő hozzászólásokban. 

Az egész történet azzal kezdődött, hogy a Kardamomon még májusban szóvá tettük, hogy annak ellenére, hogy ez egy olasz étterem, a létező legrosszabb magyar vendéglátós hagyományokat követi a hely. Ezt a fonnyadt és abszolút nem friss rukkolasalátával, az ehetetlen profiterollal és a furcsán kiszámlázott borral támasztottuk alá. Jó három hónapra rá az étterem is észrevette, hogy van internet: személyeskedéstől sem mentes kommentekben támadják azokat, akik negatív kritikával élnek az Il Basilico aznap esti teljesítményével szemben. Lássuk, hogyan.

Az Uzssob blog szerzője május 11-én érvényes bónuszbrigádos kuponnal szeretett volna ellátogatni a Bajcsy-Zsilinszky úton található helyre, a 4000 forintos fogyasztásért cserébe csupán 1900 forintos számlát ígérő utalványt az étterem azonban nem volt hajlandó elfogadni. Így ír erről a blogban még aznapi bejegyzésében:

Fizetéskor azonban meglehetősen bántó stílusban utasította el a pincér (bár valószínűbb, hogy ő a tulajdonos vagy étteremvezető volt) a kuponjaimat. Ezt a következő indokokkal tette: nem foglaltam előre telefonon asztalt és már rendelés elején jeleznem kellett volna, hogy kuponnal fizetek. A kupont megmutattam neki – bár ő nem volt rá kíváncsi – és mondtam, hogy azon szó sincs ilyen feltételekről, de ő azonnal rávágta, hogy “de igen, a honlapon ez kint van és meg is tudom mutatni”. Panaszkönyvet kérni vagy vitatkozni nem álltam le – kizárólag a társaság többi tagjára való tekintettel -, így fizettem majd azonnal távoztunk.

Az Il Basilico augusztus 3-án este fedezte fel a bejegyzést, és azonnal kommentelt is. Rögtön azzal kezdik, hogy a hiba nem bennük van: a vendég volt figyelmetlen. Figyelemreméltó azonban a következő rész, melyben akarva-akaratlanul elismerik, az eset nem egyedi, aznap este többen is beleestek ebbe a csapdába, amit a kuponok be nem válthatósága jelentett:

Ha a pincér esetleg emiatt ingerült volt, az abból fakadhat, hogy aznap Te voltál a tizedik olyan ember, aki nem olvasta el a kuponján lévő felhasználási feltételeket. Tudod, ha naponta sok ilyennel találkozol, kezded azt hinni, hogy a kuponvásárlók kb 20-30%-a GYP-s, vagy analfabéta. Ha meg egyik sem akkor nem esik túl jól, ha még ő van megsértődve, holott nincs igaza. Tudjuk, hogy a mi szakmánkban “mindig a vendégnek van igaza” de ha hiszed, ha nem a pincér is emberből van…

Az étterem kommentelője ezek után olyan képtelenséget állít, hogy utólag nem tud sztornózni (egy számlázó programmal előállított számlát módosítani úgy lehet, hogy a számlát mínuszos előjellel állítják ki és a jóváíró számla hivatkozik az eredeti számlára - köszi, uzssob), majd arról ír, hogy egyáltalán nincs az rendben, hogy a blogíró a »nevét elhallgatva, álnéven, de az étterem nevét kiemelve féligazságokat közölt a neten«. Ebben az a vicces, hogy az Il Basilico kommentelője ugyanígy névtelen marad: az étterem neve mögé bújva személyeskedik - ezt azonban már nálunk, a Kardamomon teszi.

Az már csak hab a tortán, hogy augusztus elején az étterem előkeres egy májusi számlát, hogy azzal bizonyítsa vélt vagy valós igazát. Az egyik Kardamom-kommentelő állítását, miszerint a rendelt ételek ár/érték aránya rossz, azzal kívánták megcáfolni, hogy a számlán szereplő tételek felsorolásával bizonyítják: többet rendeltek, mint amennyi ennyi embernek szükséges, tehát az ár/érték arány igenis jó, sőt:

Ha már a számoknál tartunk, az Ön által sokallt 25,000 Ft-os összeg valójában 22,470 Ft, mely nem 5 fő fogyasztását tartalmazta, mert eleve 6 db főételt rendeltek, 7 adag desszertet, 7 üdítőt/limonádét és 3 db előételt és 4 dl olasz prémium bort. Bemásolom a blokkról az adatokat. (Tételes felsorolás.) Ha Ön úgy gondolja, hogy 6 fő 22,470 Ft-ért előétel/főétel/desszert/olasz bor/üdítő menüért egy jó olasz étteremben sok, javaslom, nézze meg néhány budapesti olasz étterem étlapját az árakat illetően.. Ha ezt követően is így gondolja, valóban érdemesebb "otthoni bruschettát" készítenie, amihez a Lidl-ben tud előtte bevásárolni.

Az étteremről egyébként nem mi, és nem is a már idézett blog az első, amely negatív kritikát közöl: a No More Bets februárban hatalmas csalódásról cikkez, míg egészen friss, augusztus harmadikai élményt írnak le a hely ebédmenüjéről a Gasztrovaddisznók blogon:

Kértük a számlát, és jött a feketeleves. Egyikőnknél ételutalvány, másikunknál egy húszezres volt. Annak módja szerint odaadtuk a megfelelő mennyiségű utalványt, és a húszezrest. Erre visszajött az üzletvezető (?), hogy mi vagyunk az első vendégek, és nem tudnak visszaadni, menjünk el valahova felváltani a pénzünk. Finoman jeleztük, hogy nem szeretnénk. Ekkor kivette a kezünkből, elkezdett csapkodni a pultnál, és csodák csodájára sikerült mégis visszaadni. De az étkezési jegyeket visszahozták, mert az nekik nem kell.

A probléma tehát leginkább nem az Il Basilico ételeiben, hanem a vendégekkel való bánásmódban, a vendéglátáshoz való hozzáállásban és a fizetéssel van. Augusztus 3-án egyébként még arra is volt ideje az étteremnek, hogy az egyik szerzőnknek az Il Basilico negatív bejegyzésektől hemzsegő Foursquare-adatlapján tett megjegyzéséről blogunk egészére érvényes következtetést vonjon le a maga igencsak sajátos stílusában: „Igen intelligens ez a gasztro-blog, drukkolunk a Michelin-csillagodéért!!” 

Egy baj van csak: blogok nem kapnak Michelin-csillagot.

A jó éttermek azonban kaphatnak. Az Il Basilicónak azonban még rengeteg alázatot kell ahhoz tanulnia, hogy felsorakozzon az ország legjobb éttermei mögé. Feltéve persze, ha akar egyáltalán ilyesmit.

A bejegyzés trackback címe:

https://kardamom.blog.hu/api/trackback/id/tr323129820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.07. 14:42:27

Valószínűleg kiutálhatták őket Olaszországból.

Én is kihagyom.

penelope garcia 2011.08.07. 15:16:34

Legalább tudom, hogy hová biztos nem megyek vacsorázni.
Köszi az infót.

ceedrush 2011.08.07. 15:19:45

A kuponosok tényleg semmit nem olvasnak el a felhasználási feltételekről, nekik mindenhez joguk van, és nekik minden jár. Megsértődnek, hogy fél éves felhasználási idő mellett nem fogadják el a lejárt kuponjukat... ja bocsi nem volt idejük felhasználni. Nem értik hogy egy személy bizonyos kuponos cégnél csak 1 kupont használhat fel, a többi megvásároltat max elajándékozhatja. A kupon egy lehetőség hogy vki vmit egyszeri alkalommal olcsóbban kipróbáljon, nem pedig élősködésre való. Sokan nem igazán értik ezt.

Balangó 2011.08.07. 15:22:10

Döbbenetes az Il Basilico-nak a kardamon blogra írt válasza.

Egészen elképesztő, hogy egy olyan ember, aki ezt írta, a vendéglátásban dolgozhat, ráadásul nem egy Isten háta mögötti falu kocsmájában, hanem Budapest belvárosában.
Ez az ember utálja a vendéget, nem is tekinti vendégnek, hanem csak olyan személynek, aki a látogatása végén fizet.

A stílusa - és itt nem csak a szerintem megengedhetetlen tegezésre gondolok - olyan személyiségről árulkodik, akit jobb kerülni.

Matematikai bizonyossággal állítható, hogy az ilyen vendéglátós csal az általa eladott termékekkel is.
Sokat elárul egyébként Budapestről és a mai magyar viszonyokról, hogy egy ilyen hely egy hónapnál tovább is nyitva tud maradni. Amilyen igénytelenek vagyunk, meg is érdemeljük.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.07. 15:24:19

@ceedrush:

"Az egész történet azzal kezdődött, hogy a Kardamomon még májusban szóvá tettük, hogy annak ellenére, hogy ez egy olasz étterem, a létező legrosszabb magyar vendéglátós hagyományokat követi a hely. Ezt a fonnyadt és abszolút nem friss rukkolasalátával, az ehetetlen profiterollal és a furcsán kiszámlázott borral támasztottuk alá."

Én inkább emiatt nem megyek, a kuponnal való szarrágás csak az extra.

ceedrush 2011.08.07. 15:28:35

@Anti Anyag: egyértelmű ha vmi sz.r az sz.r. :) én csak a kuponos témához kívántam hozzászólni.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.07. 15:28:46

@Balangó: Turistás helyen szarabbak sem halnak éhen, nálunk a kerület belsejében viszont 2 hónapig ha húzná, itt a vendégkör nagyjából mindig ugyanaz.

Én azért járok kajálni a belvárosba is, mert az egzotikus helyeket szeretem, ezt is kipróbáltam volna. Igy, hála a posztnak megtakarítottam egy csalódást és egy csomó pénzt, mert nem egyedül szoktam menni.

pizzaboy 2011.08.07. 15:39:39

Ja, tehát ha előre jelzed, hogy kuponnal fizetsz akkor még szarabb kaját adnak. Erről van szó ugye?

ceedrush 2011.08.07. 15:43:44

@pizzaboy: általában azért kérik előre hogy kuponos vagy nem kuponos hogy beférjenek a "rendesen fizető" vendégek is a helyre.. időarányosan elosztva. különben bebukják az egész kuponos dolgot. nem kapnak rosszabbat sztem, hiszen az a lényege a kuponnak hogy visszamenjenek utána az emberek. A kuponból befolyó összegek amúgy is max a mosogató fizetésére lenne elég, ha nem mínuszos.

pizzaboy 2011.08.07. 15:50:20

@ceedrush: nem tudjuk, hogy épp hány asztal volt szabad, vagy hogy épp hány kuponos kajált ott, de gyanítom nyugodtan el lehetett volna fogadni a kuponokat az adott helyzetben - utólag is.

Az utolsó mondattal támasztod alá, hogy valójában mennyibe nézed aki kuponnal megy.

ceedrush 2011.08.07. 15:55:34

nem nézek senkit semmibe. Csak azt próbálom megértetni, hogy a kupont nem azért találták ki hogy bevásárlok 15db-ot és majd egy hónapig elkajálok 15 ezer ft-ból, hanem hogy kipróbáljak olcsón vmi újat, és ha tetszik visszamenjek.
Itt egy példa az üzletnek befolyó összegről:
vmi kerül mondjuk 1000ft-ba... abból ugye lejön mondjuk 60% ami a kuponos ár.. az ugye már csak 400 ft.. ennek a felét a kuponos cég kapja.. magyarán az üzlet csak 200ft-ot kap.. és ezt azért vállalja be, hogy visszajáró vendégei legyenek.

Mike36 2011.08.07. 15:55:41

@ceedrush: b+ akkor ne adj ki kupont
ha cigánykodsz a vendéggel, csak a rossz szájíz marad
nem akarsz kedvezményt adni, akkor inkább ne adj semmit mint hogy valaki csalódott legyen, és nem emgy oda többet, sőt még 10 másik sem megy, mert mindenkinek elmeséli, hogy átbasztad
amit meg kupont kiadtál, nyeld be, buktad, legközelebb meg legyél körültekintőbb
ha meg zavar, hogy az ügyfél hülye, és ezt nem tudod mosologva elfogadni, akkor ne vendéglátozz, hanem gyárts féltengelyt
ott nem kell ügyfelezni

ja és nem árt, ha bejelented a dolgozóidat, mert ha nagyon felszívja magát a vendég, másnap az apeh meg a munkaügy kopogtat, na és akkor tényleg nem mész nyaralni idén

Jim Raynor 2011.08.07. 15:57:14

@ceedrush:

nem kötelező ám az éttermeknek részt venni ilyen kuponos akciókban.......

ceedrush 2011.08.07. 15:59:32

@Mike36: jézusom nyugi :)) én nem ott dolgozom, közöm sincs ahhoz az étteremhez, még csak nem is voltam ott. csak van némi rálátásom a kuponos dolgokra. Írtam már, ha sz.r egy étterem messziről el kell kerülni. Ezért írtam hogy a kuponosok seggét ugyanúgy fényesre kell nylni mint a fizető vendégekét. (Legalábbis egy normálisan gondolkodó tulaj ezt tenné) Bár tény hogy a felhasználási feltételeket sokan képtelenek elolvasni.

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.08.07. 15:59:40

Il Basilico? Ez nem az, ami a Bajcsy-Zsilinszkynél van? Bakker, pont kinéztük azt a helyet, hogy szerdán betalálunk egy új olasz éttermet. Olasz és mexikói kaja-mániás vagyok, de eddig mindig csak megszokott helyekre mentünk. Azt hiszem, ezek után is így teszünk, de az 10.000% biztos, hogy szerdán (illetve az elkövetkezendő 50 évben) nem az Il Basilicóban fogunk ebédelni, teljesen ledöbbentett az írás...
Mondjuk az is igaz, hogy van egy legendás étterem Olaszországban, aminek ez a profilja! A világ legbunkóbb éttermének hívják magukat, üvöltöznek, káromkodnak a pincérek, szidják az asztalnál ülőket, a kaját szó szerint odakúrják az asztalra... Lehet ezek is ezt a profilt követik, csak elfelejtették kiírni.

dekás dezső 2011.08.07. 16:00:08

ez a kuponos baszakodás tök gáz. mármint teljesen komolytalan egy étterem részéről, hogy ilyen idióta, félreérthető, ócska, vendégcsalogató, apróbetűs, teszkós baromságba belefog.

na megyek tankolok 2rugóért az apám Béemwéjébe, aztán jól bezabálok valami olasz étteremben. ha fizetni kell majd reklamálok, hogy fos volt a kaja és azzal fenyegetőzöm, hogy lehúzom őket a blogomon, amit 2 milliárdan olvasnak hetente:P

ceedrush 2011.08.07. 16:00:43

@Jim Raynor: ha nem tudják teljesíteni, természetesen nem. Nem rég olvastam egy másik pizzériáról aki túlvállalta magát és be is kellett zárnia.

marianne 2011.08.07. 16:02:50

Olyan helyen dolgozom, ahol kupont is elfogadunk...tisztelet a kivételnek, de aki kuponnal jön, valamiért akkora bunkóként viselkedik az alkalmazottakkal, hogy csak kapkodjuk a fejünket: vajon ezek az emberek akkor is ilyenek, ha a teljes összeget fizetik??

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.07. 16:03:53

Komolyan gondolja valaki, hogy féláron azonos szolgáltatást kap és baromira örülnek neki, miközben a tulajdonos sose tudhatja, mikor húzza le a rolót egy ilyen "közösségi vásárlós" cég?

Nem éreztem botrányosnak egyébként az Il Basilico nevében reagáló arc mondókáját, a nyilvánvaló hazugság (sztornírozhatatlan számla, aha) ellenére. Nyilván tele van a töke a Bónusz Brigáddal.

Valamikor májusban voltunk ott, bónusz nélkül. A pizza kiváló, a gorgonzolás penne gagyi és rengeteg, a tiramisu meg fontos összetevőkben szegény, ellenben szintén hatalmas adag volt. Összességében a hely messze a Don Pepe és hasonlók felett van, az igazán jó budapesti olasz helyektől pedig jócskán elmarad.

ceedrush 2011.08.07. 16:05:23

@marianne: azok akik megszállott kuponosok azok ilyen bunkók. Akik tényleg kipróbálni jönnek normálisak, mi is tapasztaltuk :)

Mike36 2011.08.07. 16:19:14

@Hepci: ilyen, komolyan gondolja

a fél áru dolgok, ha azok nem hibások, ugyanolyanok mint a teljes áron árult árucikekek
a szolgáltatás dettó
aki szerint nem, annak ajánlom hogy ezt a fogysztóvédelmi hatóság embereinek magyarázza

nem kötelező akciót csinálni, ha képtelen valaki megtervezni előre, hogy ez mennyi kiadással fog járni, milyen vendégek fognak jönni, stb.

a magyar válalkozóból különösen a korektség az ami hiányzik (tiszetelet a kevés kivételnek) mindenki ügyeskedik, próbálja az ügyfeleket megvezetni, mintha fél év múlva be akarna zárni

Hattie 2011.08.07. 16:21:52

Én eddig egy étteremben jártam kuponnal, teljesen normálisan viselkedtünk, ahogy szoktunk, a pincérek is kedvesek voltak, viszont fél adagot kaptunk levesből és főételből is. Ezt a többi, nem kuponnal érkező vendég kiszolgálása után tudtuk lemérni, akik sokszor velünk azonos fogást rendeltek, de kétszer annyit kaptak. Én ezek után úgy döntöttem, étterembe többet nem veszek kupont, egyébként pedig nem értem, mire ez a megkülönböztetés, hiszen nem én gyártottam magamnak kupont, hogy akkor most itt olcsóbban fogok enni, hanem az étterem szállt be egy akcióba.

Az Il Basilico szóban forgó kuponját megtaláltam, legalábbis azt hiszem, erről van szó: www.bonuszbrigad.hu/Antipasti-pizza-vino-dolci-a-la-carte-vacsora-4-000-Ft-ertekben-1-900-Ft-ert-az-Il-Basilico-etteremben-53-os-kedvezmeny. Kiemelném a felhasználási feltételek közül a következő mondatot: "A kupont a számla kérésekor kell bemutatni." Most akkor felmerül a kérdés, miért GYP-s az, aki a feltüntetett feltételek alapján jár el. Tévedni persze emberi dolog, csak sértegetni nem kellene a vendéget.

baba jaga 2011.08.07. 16:29:43

Azért annyit megjegyeznék, hogy a Michelin - csillag odaítélésénél az ételek minősége, ill. a minőség állandósága a perdöntő, a körülmények
kevésbé számítanak.
Ettől még, ahogy nézem, ez az étterem messze van attól, hogy valaha is a közelébe kerüljön.

Mike36 2011.08.07. 16:29:56

@Hattie: vásárlók könyve, első oldal a tied, ne hagyd nekik ott

Dr_utcai_arcos 2011.08.07. 16:32:33

@Hepci: "Nyilván tele van a töke a Bónusz Brigáddal."Ezt a mondatodat gondold már át szépöcsém...

gabest1 2011.08.07. 16:33:33

20 éve voltam kanadában és a postaládába már akkor tejles kuponfüzeteket tömködtek bele. Igenis a skótok és egyéb sztereotíp néptipusok élősködésére találták ki, csak ott nem csináltak gondot belőle a pénztárosok.

bandiko 2011.08.07. 16:37:02

Nem kell aggódni. Tönkremennek. Ennyit nem lehet bénázni. A kuponokról: a kuponnnak három oldala van: reklám mindenkinek, becsalogatni a vevőt, fizetni a reklámért. Ha enm kapod, ami jár, az annyi, hogy a cég nem fizet a reklámért. Ha kevesebbet ad, csal, fogyasztóvédelmet nekik.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.07. 16:38:32

@Mike36: arra céloztam, teljesen más, ha maga ad félárat, vagy egy szervezőn keresztül, vagyis a normál ár negyedét kapja meg kb., s még az is kissé bizonytalan.
Lehet azt hinni, nagyszerű dolgokat vásárolunk meg így féláron, a túloldalon levő viszont óhatatlanul ügyeskedni fog (a divatcikkekkel való párhuzam nem túl jó). És igen, jobban tenné, ha bele se menne. Egy 20-30%-os engedmény még működőképes és korrektül lebonyolítható lenne, de arra meg nyilván nem mozdulnának meg a bónuszorientált fejek.
A komoly márkákat és szolgáltatásokat többek között arról is meg lehet ismerni, hogy nem gyakran mérik őket féláron...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.07. 16:39:18

@utcai_arcos: nem tudok róla, hogy rokonok lennénk... de amúgy mi bajod vele?

Kobra6 2011.08.07. 16:45:50

A MÁSODIK oldal a tied a vásárlók könyvéből :-)))

Amúgy az a szomorú hogy pl. Balaton parton a vendéglők 70-80%-a Il Basilico kategória, ami az üzletvezetők én szartam a spanyol viaszt hozzáállását illeti :-(

lárvalányhaj 2011.08.07. 16:46:22

Hát ez meglehetősen szánalmas. A kuponok körüli baszakodás is, a pincér viselkedése is, meg úgy en bloc az egész.
“de igen, a honlapon ez kint van és meg is tudom mutatni”
Ja, vaze, akkor írják ki vmi feltűnő helyre, ahol a júzer megtalálja. Eleve miért kellene nekiállnunk nézegetni a tápolda honlapját?

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.08.07. 16:46:46

@Hepci:

A Bónusz Brigád és társai esetleg valamiféle verőlegényekből álló banda lenne, amelyik sorra járja a különféle, szolgáltatást nyújtó cégeket azzal, hogy rájukgyújtja a házat, ha nem csatlakoznak a kuponos akciójukhoz?

Én nem hiszem.

Az IB csinál egy kuponos akciót, a feltételek ismertek számára, illene tudni számolni azzal, hogy ez milyen kiadással fog járni neki egyrészt a szervező felé, másrészt pedig milyen bevételkieséssel járhat. Én hajlamos vagyok inkább azt a smucig, görény mentalitást látni, ahol a kedves szolgáltató cég úgy gondolja, hogy ilyen-olyan módon megpróbál több embert becsábítani, de a saját kötelezettségeiről megfeledkezik, és úgy gondolja, hogy akinek ezért az akcióért fizetnie kell, az kizárólag az ügyfél.

Egy szó, mint száz: ha nem tetszik, nem veszünk részt benne. Ha részt veszünk benne, akkor teljesítjük _fintorgás és visszapofázás nélkül_ az akcióban előzetesen ismert feltételeket. PONT.

MetálFater (törölt) 2011.08.07. 16:48:57

Nyugodt típus vagyok, de biztosan arcon vágtam volna a pincért, ha velem így baszaxik a pöcsfej.

Arról nem is beszélve, hogy nekem nem - ismétlem! - NEM kötelező tudnom, hogy az interneten milyen szabályokat ad meg a kupont kibocsátó vagy azt befogadó cég.
A pofátlan beszólások helyett, írta volna fel a menülapra, vagy külön táblára, hogy mi a kupon felhasználásának a feltétele.
Ugyanis nincs mindenkinek internet az otthonában.

Bakker...

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.08.07. 16:54:11

@MetálFater:

Azért ez viszont a lónak a másik oldala...

Ha nincs interneted, akkor kuponod sincs. A kupon mellett viszont ottvannak a felhasználási feltételek, amelyet köteles vagy betartani. Abban persze igazad van, hogy ha a cég az internet ki tudja melyik, eldugott sarkában még pár extra feltételt hozzáad a kupon használatához, azzal elmehet a sunyiba.

Labancz 2011.08.07. 16:54:17

Elég falusi az étterem hozzáállása. Ha nem tetszik nekik ez a kuponos dolog, akkor miért csinálják? Azt hiszem, nem kötelező.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.07. 16:58:09

@Lesből Támadó Szárítókötél: valahol igazad van, persze.
Ettől függetlenül azt mondom, felesleges hinni abban, hogy a k. jó dolgok nekünk mindig maximum féláron vannak (s állandóan csak nőni fog a dzsídípí)...

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.08.07. 17:07:26

@Hepci:

Ne haragudj, de még mindig el vagy tévedve. Itt egy _akcióról_, egyszeri, rendkívüli kedvezményről van szó, nem pedig arról, hogy az IB azt mondja, holnaptól mindent féláron ad, de persze az adagok maradnak akkorák, mint régen. Ebben az esetben nem kevés cinizmussal el lehetne gondolkodni azon, amit írtál, de másfelől azon is, hogy vajon miért hazudna nyilvánvalóan a cég, ha mindenki tudja, hogy ez így nem éri meg neki?

Az örök élet és ingyen sörrel ellentétben az egyszeri kuponos akcióknak világos, egyértelmű, minden félre nézve előre rögzített és általuk elfogadott, reális szabályai vannak. Ha egy kuponos akcióban nekem azt mondja egy cég, hogy teszem azt 1900 Ft-os kuponért 4000 Ft értékben a la carte étel- és italfogyasztást ad, akkor én abból nem csinálok hitkérdést, hanem _elvárom_, hogy a cég teljesítse _az_általa_előzetesen__önként_vállalt_ feltételeket és ne álljon le kuruckodni a számlafizetésnél. Ha ezt nem tudja bevállalni a cég, akkor:
a) nem nyújt kuponos akciót,
b) limitálja a kiadott kuponok számát, amennyiben ez lehetséges.

Szóval amíg a cég nekem azt mondja, hogy egy kupon felmutatásával - meghatározott értékhatárig - féláron ehetek nála ugyanazt és ugyanakkora mennyiségben, mintha készpénzben fizetnék, akkor én azt fogom _hinni_ (és nem mellékesen elvárni), hogy a cég állja a szavát - a szerződésünkből eredő jogi kötelezetsségéről nem is beszélve.

roqfort 2011.08.07. 17:26:30

Megnéztm ennek a lúzer tulajnak a facebook lapját, csak hogy tutira azonosítható legyen. Ezek vagy sík hülyék vagy meghekkelték a lapot. A 6. kerület Bajcsyn lévő vendéglőt Csepelen mutatja a térkép. De az is lehet, hogy Csepelen van egy sokkal jobb hely, oda kell menni:-)

Jofiu 2011.08.07. 17:41:02

Ha valakinek bevallottan, sorozatosan problémája van a GYP-s kuponosokkal, akkor miért olyan GYP-s hogy semmit de semmit nem tesz a probléma ellen? Kivéve az utólagos baszogatást. Legkésőbb mikor a számlát kérik, nagyon egyszerű visszakérdezni, hogyan óhajt fizetni a vendég. Ez nem bonyolult, ugye?
Vagy egyszerűen hagyni a fenébe ezt a szánalmas kuponosdit, ha csak a baja van vele.
Hőbörögni és kiosztani azt akitől a megélhetése függ nem tűnik körültekintő és okos stratégiának....

Részemről mint vendég inkább nem kuponozok. Olyan helyre megyek ami valamiért felkelti az érdeklődésem, vagy jót hallokk róla vagy tapasztalatból tudom, hogy jó. Nem olyan helyre ahol van kupon. Ha amúgy is mennék akkor lehet használnék kupont, de lehet inkább nem. Nekem ez olyan Tesco-s stílus. Mivel ugyanazért kevesebbet kap miatta a vendéglátós mint egy közönséges vendégtől, sanszos, hogy lesz aki nyavajog majd, azt pedig nem szeretem, kellemetlen érzéseket kelt. Na meg amúgy is gyakran mindenféle feltételei vannak a kuponozásank, nem szeretem önszántamból korlátok közé szorítani magam. Hadd ne a kuponozás irányítsa már mit csinálok.
Igazából ha egy hely kuponozik az már önmagában kicsit megfontolandó. Jobb ha egy hely más miatt vonzó, mint pl. híresen jó minőség, verhetetlen ár-érték arány, világbajnok kiszolgálás, ne ilyen olcsójánosos trükközgetéssel próbáljon vendéget fogni, hanem szolgáltatással. Olyannal ami neki is és a vendégnek is megéri.

pizzaboy 2011.08.07. 18:16:46

@Labancz: ki kell, hogy ábrándítsalak. Falun ennél sokkal jobb fejek, és vendégszeretőbbek, még a sznob pesti fasszal szemben is, és nem mindig azon jár az agyuk, hogyan húzhatják le az vendéget/ügyfelet.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2011.08.07. 19:05:31

Köszi a történetet, nekem ennek a fele is elég lenne ahhoz, hogy a bazilikósokat mostantól jó messzire elkerüljem. És részükről nem tartok igényt semmiféle magyarázkodásra.

cizella · http://anyuhamos.freeblog.hu 2011.08.07. 19:09:21

kapcsolódó irodalom, benne "A kupon nem mindenkit boldogít" fejezettel: hvg.hu/gazdasag/20110627_kupon_bonusz_kedvezmeny_uzlet

Soha nem vettem még kupont (szerintem soha nem is fogok), de nemrég láttam közelről egy kuponértékesítő csajt. Az első 5 percben felsorolta sz összes aznapi vevőjét (és azt is, hogy mennyit vettek, miért pont annyit, és azt mint munkáltatók hogyan fogják elszámolni), ezen a ponton eldőlt, hogy még a felcsillanó szemű kolléganőt is le fogom beszélni, ha magunkra maradunk fél percre. Magunkra maradtunk, google + telefon, három szolgáltatót felhívtunk, csak úgy simán odaállítani egyikhez se lehet kuponnal, hetekkel előtte jelezni kell, ha belépőt szeretnénk, hétvégén nincs kupon... kolléganő azonnal lebeszélte saját magát.

min 2011.08.07. 19:29:01

@Hepci: "A komoly márkákat és szolgáltatásokat többek között arról is meg lehet ismerni, hogy nem gyakran mérik őket féláron... "
Ezt azért átgondolnám még egyszer....

KenSentMe 2011.08.07. 21:13:56

Én ennek a történetnek azon a részén akadtam ki, hogy az étterem elkezd harcolni az interneten, flémel. Arra is gondoltam, hogy ez a konkurencia zseniális hitelrontása.. minden szinten, maga a beszámoló és a viszontválasz is.. de ilyen van? Hogy bemész hozzájuk, megveszel tőlük egy szolgáltatást, és aztán nem csak a helyszínen hülyéznek le, hanem még utána az interneten is basztatnak téged? Ezek milyen emberek?

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.07. 21:30:17

Ez döbbenet! Ma Magyarországon emberi bánásmódot vársz a pénzedért? Igen, kedves étterem, ez van! Ha nem tetszik, akkor el lehet menni (a Belvárosból)!

Ill Baziliszkusz (beteg gyík = gyépés), csak a trendi "kettőt fizet egyet kap" lehúzósmozgalom újabb képviselője, akik még egy-két hónapot ki akarnak húzni a méregdrága bérleti díjas belvárosi helyen, és ott minden kupon, kajajegy, VAGY EMBERI HOZZÁÁLLÁST IGÉNYLŐ FELADAT csak púp a hátukon.

Nem baj, fiúk, nem baj. Sorba állnak a jobbnál jobb olasz éttermek a Belvárosban, a ParaD'icsom sincs messze, majd legfeljebb oda mennek a vendégek. Én legalábbis nem látogatom meg a Beteg Gyík éttermét, inkább megyek a ParaD'icsomba!

smirgli 2011.08.07. 22:14:19

De most komolyan! Ha előre szólok, h kuponnal fizetek, tán még bele is xarnak a kajámba?! Ezektől kitelik...

FelixJager 2011.08.07. 22:25:15

Üdv!

Nem érdekel az egész, de a kupon dologhoz szeretnék adalékot. A kupont kifizeted kártyával, és arról Neked a kuponos vég állít ki egy számlát. A kinyomtatott papíron lévő biztonsági kóddal tudja a szolgáltató a kuponos cégtől a pénzt lehívni mínusz jutalék (ez bónuszéknál 50%+ÁFA, egyedi szerződéssel le tudod vinni 40%-ra), amiről a kuponos cég számlát küld a szolgáltatónak. Ergo az étteremnek a kupon felhasználása után a vevő felé nem keletkezik számla-kiállítási kötelezettsége, mert a vevő azt már a kuponos cégtől megkapta.

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2011.08.07. 23:02:18

Kísérteties ismétlődés.
A helyszín és a szereplők mások, a sztori szóról szóra ugyanaz.

Kuponos vendég csalódik, blogban megír, szolgáltató megjelenik, letegez, meghazudtol, kioktat.

Magyarország, 2011 (vagy inkább 1945- )

masszazs.blog.hu/2011/04/19/kuponos_atvagas

Phrascarica 2011.08.07. 23:09:34

én is kihagyom, maradok az old veneziánál (azért így hogy ne minősüljön reklámnak)

Phrascarica 2011.08.07. 23:22:29

@Labancz: "Elég falusi az étterem hozzáállása. Ha nem tetszik nekik ez a kuponos dolog, akkor miért csinálják? Azt hiszem, nem kötelező. "
Az, elég szarrágó tetű banda lehet, ha lehúzza a saját ügyfeleit, pusztuljon az ilyen inkorrekt banda, aki 2100 forintért leáll szívózni a vendéggel.

Phrascarica 2011.08.07. 23:24:21

Mondjuk az a szarrágó is menjen a genyába aki kuponozik :DDD
Fizessétek ki B+, a kupon senkinek sem jó, csak a kuponos cégnek.

Phrascarica 2011.08.07. 23:31:56

@marianne: "vajon ezek az emberek akkor is ilyenek, ha a teljes összeget fizetik?? "
nem fizetik, ezek kispályás szarrágó olcsójánosok, kizárólag kuponnal mennek -legalábbis a 99%- , teljes áron ilyet nem találsz.
Hülye az aki kuponozik, maga alatt vágja a fát. Engedmény legfeljebb törzsvevőnek szabad adni, nem ilyen kuponos majmoknak, ezekből sohasem lesz törzsvendég, ezek arra verik a répát hogy megspóroltak 2100 Ft-ot, ők azok akik nem a terméket veszik meg, hanem az engedmény :S

Maretz 2011.08.07. 23:35:24

@smirgli:

Te voltál az egyetlen, akinek ez megfordult a fejében, én is pont erre gondoltam legelőször: most komolyan elvárják, hogy kajálás ELŐTT bejelentsem, hogy kuponos vagyok??

Amilyen tahó a vendéglátósok jelentős része, egész biztos vagyok benne, hogy "megfűszerezik" kicsit a kajámat válogatott testnedvekkel...

Én már eleve kifordulnék olyan helyről, ahol előre akarják tudni, hogy mivel (neadj'Isten mennyit) fizetek. Az legyen az én dolgom. Az ő dolga az, hogy megfelelő szolgáltatást nyújtson, az én dolgom meg az, hogy a végén díjazzam.

Ha már itt tartunk, a másik fajta étterem amit rühellek (pl. Menta Terasz a Margiton), amelyik előre rászámlázza a borravalót az árra. Na az ilyen helyet én távolról kerülöm... Hogy jön valaki ahhoz, hogy megelőlegezze az én elégedettségemet???? Úgy felbaszódom mindig, amikor ilyen szarrágó helyre térek be, hogy onnantól kezdve egész biztos, hogy fillérre pontosan kérem a visszajárót.

Pofátlan gecik ezek mind... De legalább azt is tudom, hogy a tajparaszt bazilikósokat soha nem próbálom ki.

Maretz 2011.08.07. 23:37:56

@phrascarica:

Ne haragudj, de ebben kurvára nincs igazad. Én nem fogok többtízezer forintot otthagyni valami tré helyen... először kipróbálom kuponnal, aztán ha jó, akkor megyek vissza legközelebb is. De ilyen drágán nem veszek zsákbamacskát.

Amúgy meg visszafoghatnál kicsit az arcból, lehet hogy valami kis újgazdag észlény vagy, akinek apuci fizeti a zsebpénzét, de a legtöbb magyar embernek bizony nem mindegy, hogy 10.000 forintot hagy ott egy este, vagy 20-at, esetleg 30-at. Gondolkodj mielőtt faszságokat beszélsz.

Maretz 2011.08.07. 23:45:27

@phrascarica:

Jah és ha már itt tartunk: nehogy már a vendég hibája legyen, hogy a vendéglátós elszámolta magát a kuponkibocsátással...

Hova visz ez a gondolatmenet? Legközelebb majd kétszer annyit számláz a kajára, merthogy ma drága volt a hentesnél a csirke, és így már nem éri meg nekik?:)

Leszarom, hogy megéri-e neki vagy nem... nekem mond egy árat, azt fizetem. Az ő üzletpolitikája engem kurvára nem érdekel. Ha nem tudja rendesen felbecsülni a kuponkibocsátás következményeit, akkor ne foglalkozzon ilyesmivel. Ennyi.

Azért nehogy már a vendég legyen a hibás, mert a vendéglátós nem tud számolni... Senki nem hülye, hogy kétszer annyit fizessen valamiért, mikor feleannyiért is megkaphatja azt (a vendéglátós balfaszsága miatt).

anyadhogyvan? 2011.08.07. 23:50:43

Lehet,hogy ez csak a konkurencia lejàrato hadjàrata,és ez egy jo hely::)))))))

reparon 2011.08.08. 01:01:53

Ez egy kurva jó hely, és ingyen van a végbélkúp

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.08. 01:08:26

@Lesből Támadó Szárítókötél: írtam fentebb valami olyasmit, hogy a hit hegyeket képes megmozgatni...
Ha például adsz nekem üstöllést 100000 forint kauciót, bekerülsz egy klubba, akiknek decembertől minden további befektetésre havi 10% kamatot fizetek... :)

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.08.08. 01:27:55

@Hepci:

Egy a probléma: amikor egy kifejezetten nagy kedvezményeket nyújtó oldalon azt olvasom, hogy ennyi kedvezményért ezt és ezt kapom, akkor én azt nem elHISZEM, hanem elVÁROM.

Ez nem hit kérdése.

A szolgáltatási felajánló pedig oldja meg azt, amit vállalt.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.08. 01:41:58

@Lesből Támadó Szárítókötél: ha valami olyan szép, hogy szinte már nem is lehet igaz, az gyakran nem is igaz...
Az éttermeseknek a félárú torkos csütörtök is gyakran "nehézséget" okoz, negyed áron meg tényleg nem tudom, mi értelme a szempontjukból az egésznek, a BBrigád érdekeit leszámítva.
Az Il Basilico ráadásul nem drága alapáron se, ha valakinak amúgy a színvonala megfelel (pizzából jobbat hasonló áron nem nagyon ettem Budapesten, az egyebek felejthetők voltak).
Egyébként lehet, hogy a személyzetnek/tulajdonosnak van hajlama a sunnyogásra. Amikor ott ettünk, éppen egy ingyen pohár olasz bort hirdettek egy utcai tacepaón minden vacsorálónak, de a pincérnek nem akaródzott magától kihozni, csak kérésre.

Tamil Tigris · http://www.caucasianchallenge.com 2011.08.08. 01:45:28

"a furcsán kiszámlázott borral támasztottuk alá"

Azt a posztot nem olvastam, viszont nekem is szemet szúrt a vacsora mellé kért bor (emlékeim szerint) kb. 1200 Ft/dl ára. Mondhatni mellbevágó.

Alapvetően én vagyok a hülye, mert miért nem kérdeztem meg a pincértől, hogy mennyibe is kerül, amit kérek... de miután egy szóval sem kérdezte, hogy voltaképp milyen vörösbort is kérünk, feltételeztem, hogy szokás szerint a "ház borát" hozza.

De nem.

Ez már elég ok ahhoz, hogy ne nagyon forduljak meg náluk többet, mert ez a hülyének nézés 1. fokozata.

Aki egyébként a fenti stíusban kommunikál akár élőszóban a vendéggel, akár írásban egy bloggerrel, akárkivel, függetlenül attól, hogy igaza van-e, vagy sem - annak más szakmát kellene választania. Igaz, a katonatiszten kívül más nem nagyon jut eszembe...

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.08.08. 01:52:02

@Hepci:

Csakhogy ezt leszarom. A feltételek feketén-fehéren rögzítettek mindkét fél számára, és nem játszunk menetközben változtatósdit. Ha ő "szépet" ígért, akkor tartsa is be.

Mégegyszer megkérdezem: ki kényszeríti az éttermeket, hogy kuponozzanak vagy torkoscsütörtöközzenek? Senki. Az ő saját döntésük. Akkor viszont teljesítsék azt, amit vállaltak. Ha meg nem éri meg nekik, akkor ne vegyenek részt benne.

Jó, hogy mondod a TCS-t, mert egyes vendéglátóhelyek pontosan ugyanígy működnek a kuponoknál is: jelentkeznek rá, mert forgalomnövekedésre számítanak, csak azt nem hajlandók belekalkulálni, hogy ez számukra veszteséggel fog járni a bevételcsökkenés miatt és ilyenkor jönnek a TCS-ön a spéci, egynapos étellapok vagy az egyetlen napra majd duplájára felugró árakra adott 50%-os kedvezmények és egyéb trükkök. Vagy a kuponnál az előre bejelentkezés, melynek kapcsán előre meg kell(ene) mondani, mivel kívánsz fizetni, hogy az asztalfoglalásos füzetkébe szépen bekerülhessen a "K" betű a megfelelő helyekre és így tovább. No, hát ilyet nem játszunk

Az értelme pedig az lenne, hogy több ember ismerné meg őket - csak pontosan ugyanez a veszélye is, ha nem bírják levetkőzni a sunyi stílusukat, mint ahogy ezt szívta meg most az IB is.

flimo13 2011.08.08. 07:53:19

Remélem csődbe megy az ilyen étterem, és elmennek közmunkában stadiont építeni. Nade a bónusz brigád is megéri a pénzét, egyből arcomba tolják a faszságuk, hogy iratkozzak fel a spamlistre, anélkül körülnézni se lehet.

flimo13 2011.08.08. 07:56:03

Ráadásnak regisztrálni 1366x768-as felbontás mellett csak teljes képernyőre kitett böngészővel lehet, mert a flashes szarban az enter nem megy, görgetni nem lehet, biztos a honlapért is kuponnal fizettek.

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.08. 08:08:30

@Labancz: menj le falura, lehet meglepődnél, mennyivel kulturáltabban viselkedik egy falusi pincér a nagy átlag tuskó fővárosinál...

lárvalányhaj 2011.08.08. 08:10:44

@Hepci:

Az az értelme a dolognak, hogy becsábítják az embereket az étterembe, akiknek, ha kedvezőek lesznek a tapasztalatai, később is visszajárnak majd. Szóval a kiadások hosszú távon meg fognak térülni, csak ki kellene várni. Az első ízben betévedő vendégek kisstílű lehúzása viszont pont ennek a hosszú távú megtérülésnek a lehetőségét vágja el.

Ha viszont annyira nem éri meg nekik a dolog, akkor eleve bele se kellene vágni a kuponakcióba.

ihatethisindapassthingy 2011.08.08. 08:19:24

@a_jo_pasztor: Amit mi ettünk, az nem volt nagy szám (2 tészta, az egyikre emlékszem, hogy eredeti - tojásos - carbonara volt, amit egyébként nagyon szeretek). Bementünk, mert tetszett az étterem belső tere, de a kaja legjobb esetben is közepes volt. Semm kirívó, csak egyszerűen jobban csinálok otthon.

kabell 2011.08.08. 08:26:10

Döbbenetes az egész történet, és az ember csak kapkodja a fejét, hogy kinek higyjen.

Mindenesetre nálam az egész cikk pont az ellenkezőjét érte el, nekem muszáj lesz kipróbálni, ha nem is egyből 20-an fogunk odamenni vacsorázni, de egy pizzát kipróbálok...

Majd jelentkezem, hogy mit tapasztaltam. :)

Üdv:
Kabell

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.08. 08:38:45

@Lesből Támadó Szárítókötél: nem tudom, miért kell beszállni és sunyin csinálni valamit... azt viszont tudom, a torkos csütörtök tipikus vendégeit az átlag éttermes évente egyszer látja, csütörtökön...
Ez egy ilyen műfaj, előbb-utóbb szembesülnek vele a résztvevők, aztán ki-ki intelligenciájának és nagyvonalúságának megfelelően kezeli a helyzetet.
Egyébként gondolod, a részt venni kívánó cégek támadnak rá a bónuszosokra, hogy ők is roppant szeretnének negyedáron dolgokat kínálni? Ebben azért annyira nem vagyok biztos.

Iustizmord 2011.08.08. 08:42:30

a szép az h egy udvarias "bocsánat, hibáztunk" c levéllel helyre lehetett vlna ütni az étterem részéről...

narmer 2011.08.08. 08:44:22

Ez érdekes!
Minek adnak kedvezményeket, ha nem szeretik betartani.Nekem a Buena Vistába van kedvezményes kártyám, de ahhoz évekig kellett odajárnom,és ez egy kitüntetés a cég részéről, nem büntetés.
P. S. Aki az otthoni emailemre irogat válaszokat ne tegye, mert nem olvasom el.

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2011.08.08. 08:50:23

@kabell: itt csak akkor érdekesek a tapasztalataid, ha kuponnal mész.
Szerintem a sztori a kuponos átvágásról szól, ne a pizza milyenségéről.

cdrom70 2011.08.08. 09:13:31

Messze vagyunk még európától. Azzal, hogy egy meghirdetett akciót nem tartotta be az étterem, sok vendéget veszített. Szerencsére van internet amivel minden féreg vendéglátóst büntetni lehet ha nem teljesíti azt amit vállalt.

2011.08.08. 09:35:50

Én kínosan szoktam érezni magam a kuponozásnál. Mert tudom, hogy egyenlőtlen a dolog, ennyiből nem tudják kihozni a kaját meg kiszolgálást, tehát le vagyok kötelezve nekik.
Én a korrekt viszonyokat szeretem, mindkét félnek megérje: nekem a jó étel, a vendéglősnek az elegendő pénz.
Kuponozás baromság.

2011.08.08. 09:37:18

@cdrom70: Tévedsz, pont a vendég nem tartotta be a kupon akció feltételeit, nem az étterem. Világosan le van írva hogy előre telefonon be kell jelentkezni. Nem tették. Jogtalanul pampogtak, tényleg gyépések.

marketinginfó 2011.08.08. 09:46:44

én is szeretném megosztani a kellemetlen élményeket, amiket az étteremben tapasztaltunk.
Kuponokon túli élményeink:
1. elfelejtették leadni a konyhán a rendelésünket :)
2. nem azt a a bort hozták ki, amire az itallapon rámutattunk, hanem 1500 Ft-tal drágább bort - persze ez csak fizetéskor derült ki, mikor kihozták a számlát. amikor reklamáltunk, nem elnézést kértek, hogy nem szóltak, hanem tájékoztattak minket - bunkó stílusban - hogy az a bor, amit kihoztak, sokkal jobb volt, mint amire rámutattunk :):)

Úgy tűnt, ebben az étteremben senkinek semmi köze a vendéglátáshoz. Ők valami teljesen mást értenek a kifejezés alatt.
Mert a vendégekkel csak baj van és gond...:):):)

LiberAll 2011.08.08. 09:48:35

Tippem, az látatlanban, hogy az étterem egy pénzmosoda, a NAV figyelmét felhívni, akkor majd szépen kipaterolják a piacról. Nem ez az első nem az utolsó ilyen hely sajnos.

balage28 2011.08.08. 10:03:38

Nem az étterem védelmében, de a bónuszbrigád ismeretében : a bb szereti "lefelejteni" a honlapjáról, hírlevélből az esetleges korlátozó feltételeket, ezáltal komoly problémákat generálva. Amiket később leráznak magukról mondvacsinált indokokkal.... a pénz nagy részét persze elteszik. (jelen esetben kb. 8-900Ft-ot az 1900-ból)

Xmas 2011.08.08. 10:05:14

Volt szerencsém már ott járni. Két kolléganőmmel látogattunk oda, bementünk a helyiségbe, tébláboltunk, a fene se jött oda megkérdezni, hogy esetleg leülnénk-e, vagy asztalt mutassanak... Úgyhogy elindultunk kifelé, de végül is leültünk a terasznál, mivel több kollégánkkal is ide beszéltünk meg találkozót. A terasz ugyan fedett, de az eső becsorog, nem lehet úgy leülni egy asztalnál, hogy ne hullana eső az ember nyakába... Kitartóak voltunk, finomat ettünk, az ételekkel nincs is baj, de a felszolgáló személyzet szakmai hozzáállása és a terasz fedettsége katasztrófa. Kivétel a terasznál tengődő felszolgáló, aki nagyon kedvesen igyekezett plédekkel ellátni minket a hideg, esős időben.

Gondoltam rá, hogy időnként ebédre még megérné, mert olyankor az ár/érték arányba belefér az, hogy inkább olcsó de lepukkant hely legyen, de még meggondolom ezt újra.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.08. 10:23:00

@Kereszt Hivatkozás: az viszont szemlátomást ott van, hogy a számla KÉRÉSEKOR köll bemutatni a kupont...

smirgli 2011.08.08. 10:29:21

@Maretz: De nem??? Ami jár az jár! Nehogymár még én legyek a hibás, ha igénybe veszem a kedvezményt, amit egy cég ad! És honnan szopjam ki, h mit kellett volna csinálnom a kuponnal mielőtt felhasználom? Írják rá és szopják ki ők! Baxxa meg!

Kereszt Hivatkozás 2011.08.08. 10:30:30

@Hepci: Bizony, de szemlátomást Kulics nem erre hivatkozott.
És a kedves problémás ügyfél sem erre hegyezte ki a pósztot..

Jokerpofa 2011.08.08. 10:37:32

@Kulics: Ez a kuponozas elvileg egy befektetes az etteremnek, olyan mint egy TV, ujsag, barmileyn reklam, csak a legtobben erre nem jonnek ra, es inkabb lehuzzak a kedves vendeget, ahol erik. Kb 1 tucat ilyen kuponos helyet probaltunk eddig ki, es nem azert, mert csorok vagyunk, hanem mert teszt. Ebbol osszesen 2 lett allando hely, ahova azota is jarunk nem kuponnal, a tobbi kuka, mert vagy a kaja volt szar vagy a kiszolgalas.

zeus123 2011.08.08. 10:39:14

a kuponos vendég nem "normális" vendég, hanem egy marketing akció része. a hely úgy dönt, h egy összeget nem Pesti Est hirdetésre, hanem etetésre költ, azaz megpróbál beoltani olyanokat, akikkel egyébként nem lenne esélye találkozni. itt nem arról kellene szólnia, h majd ezek mind visszajönnek 10x, s ebből lesz a bevétel, hanem az, h ezek az emberek - már ha megfelelően pozitív élménnyel gazdagodnak - akkor terjeszt(het)ik a hely jó hírét, s így hosszabb távon tud megtérülni.

azzal, h a végén izmoznak ezekkel az emberekkel, nemcsak pont elcseszik az egész értelmét, hanem még kontraproduktív is lesz az akció. (kicsit olyan, mintha direkt szörnyen szar dolgokat akciózna egy bolt, ami elsőre jónak tűnhet, de a vevő csalódása miatt inkább csak lejáratják saját magukat.)

cdrom70 2011.08.08. 10:43:05

@Kulics:
Ne hülyéskedj már!
Akkor is paraszt volt válasz a panaszra, amúgy pedig ha valóban fontosnak tartják a vendég megtartását rugalmasan kezelik ezt a kérdést.
Ne feledd a vendég a lábával mutatja, mennyire tetszik neki a hely és a kiszolgálás.
Mint sok mindent ezt is lehetett volna, jól kezelni, de itt nem ez történt.
Pl: kiírják a weblapjukra, külön szólnak a Bónusz Brigádnak, hogy mire hívják fel a figyelmet.. stb.
Összességében, az étterem hibázott és erre még rátett, így sok vendéget veszített.. Megérte nekik? Alig hiszem.

cdrom70 2011.08.08. 10:49:12

@Kulics:

Most olvastam egy korábbi hozzászólásodat..

Ha egy cég valamit felkínál, ki vagyok én, hogy felülbíráljam azt??
Ha nekem jó miért érdekeljen, hogy neki mennyire jó, ha a felajánlást ő tette...

konyai 2011.08.08. 11:04:49

Kuponhoz nem tudok hozzászólni, de nekem is volt szerencsém hozzájuk. Nem sokkal nyitásuk után mentünk hozzájuk ebédelni. Valami tésztát rendeltem, és mivel nem volt az asztalon, kértem parmezánt. Ki is hozták szó nélkül.

A fizetésnél vettem észre, hogy az adag parmezán kb. 500Ft volt. Szóvátettem, hogy ezt közölhették volna hamarabb. Az volt a válasz, hogy a vacsoravendégeknek adnak, de ebédre ennyi pénzért mit várok. Mondtam, hogy csak annyit, hogy tájékoztassanak megfelelően, mert normál olasz étteremben eddig mindig alapfelszereltség volt a parmezán, és meglepett, hogy náluk nem. A szóváltás meglehetősen rossz hangulatban zajlott.

Kifizettem persze, borravaló viszont ugrott, és azóta nem megyek oda. Pedig a kaja és az ár teljesen rendben volt, de az attitűd nagyon kiverte nálam a biztosítékot.

Sokáig éltem Amerikában, ott ilyen nem fordul elő. Ilyen esetben simán elengednék az 500FT-ot, adnának egy plussállatot sűrű bocsánatkérések közepette, és a pincér legközelebb nem felejtene el szólni, ha valami pénzbe kerül. Persze ott jeges vizet is kérés nélkül hoznak, mikor leülsz az asztalhoz. Nem akarom túlfényezni őket, de a vendéglátói kultúra ég és föld.

2011.08.08. 12:01:45

@cdrom70: igen, ez az én agylövésem sajnos. Te ettől még simán jól érezheted magad.

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2011.08.08. 12:02:04

@bandiko: Eggyszer megpróbáltuk széttépni lapjával a kupont, hogy megtanáljuk a harmadik oldalát, de mindezidáig nem sikerült.

2011.08.08. 12:02:57

@cdrom70: jaja, azt nem kétlem, hogy paraszt módon viselkedtek az étteremben.

FelixJager 2011.08.08. 16:17:05

Nos, amit a kuponcégek kitesznek főoldalra, az általában nem tartalmazza a korlátozásokat, ezt valahogy lefelejtik. Az igazsághoz kéne egy "vócser", amit a fizetés után kap a vevő, azon ténylegesen minden részlet megtalálható.

Micmackó 2011.08.09. 10:15:20

Én már többször voltam étteremben Bónuszos kuponnal kajálni. Többek között a basilico-ban is, júniusban. Én semmi negatívat nem tapasztaltam, a kaja jó volt, a tenger gyümölcsei spagetti örök emlék marad. A számla is rendben volt. A pincérek sem voltak bunkók. Ritkán járok arra, de ha mégis, semmi ellenérzésem nem lesz bemenni oda.
A Bónusz oldalán egyébként fent voltak ezek a feltételek és facebook oldalukra is felrakták, hogy asztalfoglalás szükséges. Sokan is voltak, mondta a pincér, hogy nagyon sokan az utolsó napokra hagyták a kupon beváltását, ahogyan mi is.
Amúgy minden éttermes bónuszos kuponra rá van írva, hogy a számla kérésekor kell átadni, ellenőrzik az érvényességét és ha rendben, levonják a kedvezményt. Ez itt is, és más éttermekben is így történt, engem ezzel soha nem szívattak, mert vettem a fáradságot és elolvastam mi van ráírva. Ha nem olvasta el akkor nem értem miért kapja fel a vizet. Ha féláron akarok valahol kajálni, legalább annyit megteszek az 50% kedvezményemért, hogy a feltételeket megnézem és betartom. Ezért szerintem nem az éttermek köcsögök, hanem az aki féláron akar felvágós vendéget játszani, ha meg rájön, hogy ezt benézte, akkor névtelenül fröcsög az interneten. Én fizetésből élek, így kupon segítségével tudom megengedni magamnak, hogy egy-egy jobb éttermet kipróbáljak, és nem arra használom, hogy játsszam az újgazdagot és alázzam a pincéreket, meddig bírják cérnával. A nővérem is vendéglátózik, és sosem a jobban szituált vendégek a prosztók vele, hanem a fogtechnikusok... Ha hülye vagy lásd be, miért kell hepciáskodni? A felháborodás szerintem csak akkor lenne jogos, ha a pincér annak ellenére nem akarta volna elfogadni a kupont, hogy időben szóltál. Ő a szabályoknak megfelelően járt el, a vendég meg nem. Akkor most kinek is van igaza?

szeretsz minket?

tudjuk, miről beszélünk

süti beállítások módosítása